.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
-80x80w.jpg)
-80x80h.jpg)
-80x80h.jpg)
-80x80h.jpg)
-80x80w.jpg)
-80x80h.jpg)
- Dostupnosť: na objednávku
Predstavujeme novinku na trhu!!! Momentálne cena na vyžiadanie :[email protected]
- bezpečné použitie, vďaka rýchlemu nasadeniu pri hasení vozidla a aktivácii systému s dostatočnou bezpečnou vzdialenosťou
- efektívne hasenie pomocou chladenia modulov a článkov v kryte batérie
- počas testovania potvrdili efektívnosť a ergonómiu systému
Rosenbauer uvádza na trh nový hasiaci systém na hasenie batérií v elektromobiloch. Systém možno použiť na bezpečné a efektívne hasenie vysokonapäťových batérií na báze lítium-iónových batérií. Umožňuje priame chladenie batériových modulov, prípadne článkov v moduloch, a tým rýchle zastavenie šírenia tepelného úniku článkov.
Bezpečnosť hasiča bola pri vývoji najvyššou prioritou a je dosiahnutá tým, že hasič je v blízkosti horiaceho vozidla len veľmi krátky čas a systém sa aktivuje z bezpečnej vzdialenosti. Hasiaci systém aplikuje vodu presne tam, kde je to potrebné: na chladenie článkov a modulov v kryte batérie. Hasenie tak prebieha zdrojovo- veľmi efektívnym spôsobom a obmedzuje šírenie spalín na minimum.
Ako systém funguje?
Systém pozostáva z dvoch hlavných komponentov - hasiacej jednotky a riadiacej jednotky, ktoré sú navzájom prepojené hadicami. Hasiaca jednotka je umiestnená na batérií a v prípade potreby podopretá na karosérii auta alebo iných bodoch. Preferovaná poloha je medzi vozovkou a vozidlom, keď je vozidlo na všetkých štyroch kolesách. Systém je možné použiť aj cez interiér a batožinový priestor, prípadne zhora v prípade vozidiel ležiacich na boku alebo na streche.
Systém sa aktivuje cez riadiacu jednotku v dostatočnej vzdialenosti od vozidla (cca 8 metrov). Zariadenie pomocou trysky vháňa do batérie vodu silou niekoľkých ton. Voda úplne naplní kryt batérie a zaistí tak efektívne chladenie. Zásoba vody bežného cisternového hasičského vozidla je dostatočná na zabezpečenie úspešného hasenia. Na zásobovanie vodou postačuje bežné tlakové čerpadlo.
Po ochladení batérie na bod, kedy je teplota článkov v bezpečnom rozsahu, je vozidlo pripravené na prepravu. Hasiaca jednotka môže počas prepravy zostať v batérii. To umožňuje kedykoľvek rýchlo načerpať vodu do krytu batérie, bez ohľadu na to, či sa vozidlo prepravuje napríklad na odťahovom vozidle s požiarnou prikrývkou.
Systém bol testovaný v mnohých požiarnych testoch spoločnosťou Rosenbauer so širokou škálou konštrukcií batérií (vreckové, prizmatické a okrúhle články)a v rôznych platformách vozidiel. Priemyselné, profesionálne a dobrovoľné hasičské zbory v celej Európe navyše mesiace testovali systém so svojimi operačnými taktikami, operačnými technológiami a posádkami, čím dokázali, že je kompatibilný s existujúcimi zdrojmi a taktikou.